Skip to content
navi.net.pl

navi.net.pl

  • Strona główna
  • Marketing
  • Reklama
  • Pozostałe
  • Lista artykułów
  • O nas
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Marketing
  • Business Model Canvas. Narzędzie do realizacji celów firmy
  • Marketing

Business Model Canvas. Narzędzie do realizacji celów firmy

21 marca 2022

Czym jest sukces? To osiągnięty cel. Cel, mający w wypadku organizacji działającej na rynku, wymiar finansowy. Nawet jeśli wyartykułowanym celem działania jest kampania wizerunkowa, wzrost świadomości marki w umysłach konsumentów lub inne. Do ziszczenia zamierzeń potrzebne są narzędzia. W tym przykładzie narzędziem przybliżającym cel jest BMC. Business Model Canvas jest zestawem przestrzeni działania firmy w celu ich optymalizacji, BMC pozwala uświadomić sobie celowość podejmowanych czynności. Mówi – w tej przestrzeni postępuj tak, a dojdziesz do takich efektów. Zarządzanie z BMC jest o wiele łatwiejsze.

Optymalizacja to kluczowy termin dla scharakteryzowania struktury omawianego narzędzia:

Business Model Canvas (BMC)

1. Segmenty klientów zawierają grupy ludzi charakteryzujący się specyficznymi cechami. Podziały nie są ustalone sztywno i mogą zmieniać się w zależności od potrzeb, jakie wyzwala marketing. Segmentacja klientów może zawierać parametry o odmiennych wartościach. I segment klientów da się scharakteryzować na przykład za pomocą parametrów takich jak:
– wiek
– płeć
– upodobania gastronomiczne
– miejsce urodzenia
– miejsce zamieszkania
– miejsce pracy
– wykształcenie
– zainteresowania
– stan posiadania
– dochody

Istota zarządzania segmentami klientów leży we właściwym dobraniu profilu.

2. Unikatowa propozycja wartości to walory oferty dotyczącej produktu lub usługi, które odróżniają ją od propozycji konkurentów.

3. Kanały komunikacji to sposoby, w jaki firma zwraca się do konsumentów.

4. Relacje z klientem to charakterystyka odniesień na linii klient firma i odwrotnie. Relacje mogą przybierać formę bardzo osobistych i emocjonalnych lub ogólnikowych i zautomatyzowanych.

5. Strumienie przychodów to sposoby, w jaki działalność firmy będzie przynosić zysk.
Strumienie przychodów można podzielić na dwie grupy:
realizowane doraźnie przez pojedyncze transakcje
realizowane powtarzalnie przez pewien okres
Strumienie przychodów można realizować przy pomocy różnych metod np.:
– sprzedaż aktywów
– opłaty za użytkowanie
– opłaty abonenckie
– leasing
– wypożyczenie
– prowizje
– franchising
– reklama

W ramach obsługi strumieni stosuje się różne mechanizmy cenowe, które można podzielić na dwa zasadnicze sektory. Grupę cen stałych i cen zmieniających się dynamicznie pod wpływem zaistniałej sytuacji.

6. Kluczowe zasoby to kapitał firmy, który bierze czynny udział w realizacji modelu biznesowego. Zasoby można podzielić na cztery zasadnicze grupy:
– fizyczne
– intelektualne
– ludzkie
– finansowe

Kluczowe zasoby to rezerwa wykorzystywana zgodnie z bieżącymi potrzebami organizacji. Stosowane są w elastycznych zestawach.

7. Kluczowe działania. Odmienne modele biznesowe potrzebują innych zestawów kluczowych działań, by sprawnie funkcjonować. W tym tkwi podobieństwo do kluczowych zasobów. Tak jak poprzednie uruchamiane są zgodnie z potrzebami.

8. Kluczowi partnerzy są organizacjami związanymi z różnym nasileniem dla osiągnięcia wspólnych celów. Mogą należeć do nich podmioty z różnych grup (dostawcy, kooperanci, konkurenci).
Rozróżnia się cztery rodzaje połączeń pomiędzy firmami:
sojusz strategiczny – możliwy pomiędzy firmami niebędącymi dla siebie konkurencją i oferujących produkty lub usługi komplementarne
– współkonkurencja – kooperacja dwóch podmiotów z jednej branży oferujących jednakowe lub substytucyjne dobra
– współdziałanie – praktykowane w celu połączenia części lub całości zasobów dla stworzenia nowego podmiotu
– wspieranego przez dwie organizacje
– współpraca – praktykowana w układzie z dostawcami.

9. Struktura kosztów. Każde z działań wykonywanych w celu realizacji modelu biznesowego generuje koszty, które są policzalne. Odnośnie kosztów można realizować model biznesowy na dwa sposoby:
– minimalizując koszt
– optymalizując koszt

Continue Reading

Następny: Co to jest social media marketing i jakie oferuje nam możliwości?

Przeczytaj także

Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku
  • Marketing

Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku

23 września 2022
Copywriting. Czy pisanie tekstów pomoże zasilić domowy budżet?
  • Marketing

Copywriting. Czy pisanie tekstów pomoże zasilić domowy budżet?

8 kwietnia 2022
Jak zacząć prowadzić działania na Twoich Twitterze?
  • Marketing

Jak zacząć prowadzić działania na Twoich Twitterze?

6 kwietnia 2022
Rodzaje, statystyki popularności i zalety prowadzenia marketingu w mediach społecznościowych.
  • Marketing

Rodzaje, statystyki popularności i zalety prowadzenia marketingu w mediach społecznościowych.

5 kwietnia 2022
Co to jest social media marketing i jakie oferuje nam możliwości?
  • Marketing

Co to jest social media marketing i jakie oferuje nam możliwości?

4 kwietnia 2022

Aktualności

Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku
  • Marketing

Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku

23 września 2022
Istnieją firmy, które nie mają opracowanej dobrej strategii cold calling, co może prowadzić do słabych wyników i bardzo niskiego lub zerowego współczynnika konwersji. Aby tego uniknąć, poniżej przedstawiamy kroki, które należy podjąć, aby przeprowadzić dobrą kampanię: Przed rozmową Przed...
Czytaj więcej
Pozycjonowanie lokalne po prostu wyjaśnione przez ekspertów – SEOSEM24 opinie

Pozycjonowanie lokalne po prostu wyjaśnione przez ekspertów – SEOSEM24 opinie

12 lipca 2022
Statuetki Inspirator Kariery 2022 rozdane – zobacz, kto wygrał w kategorii „Współpraca międzynarodowa – BIZNES”

Statuetki Inspirator Kariery 2022 rozdane – zobacz, kto wygrał w kategorii „Współpraca międzynarodowa – BIZNES”

12 lipca 2022
Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie

Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie

12 kwietnia 2022
Marketing treści: przewodnik po poprawie pozycjonowania witryny i zwiększeniu ruchu

Marketing treści: przewodnik po poprawie pozycjonowania witryny i zwiększeniu ruchu

11 kwietnia 2022

Polecamy

Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie
  • Reklama

Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie

12 kwietnia 2022
Marketing treści: przewodnik po poprawie pozycjonowania witryny i zwiększeniu ruchu
  • Reklama

Marketing treści: przewodnik po poprawie pozycjonowania witryny i zwiększeniu ruchu

11 kwietnia 2022

Nie przegap

Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku
  • Marketing

Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku

23 września 2022
Pozycjonowanie lokalne po prostu wyjaśnione przez ekspertów – SEOSEM24 opinie
  • Pozostałe

Pozycjonowanie lokalne po prostu wyjaśnione przez ekspertów – SEOSEM24 opinie

12 lipca 2022
Statuetki Inspirator Kariery 2022 rozdane – zobacz, kto wygrał w kategorii „Współpraca międzynarodowa – BIZNES”
  • Pozostałe

Statuetki Inspirator Kariery 2022 rozdane – zobacz, kto wygrał w kategorii „Współpraca międzynarodowa – BIZNES”

12 lipca 2022
Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie
  • Reklama

Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie

12 kwietnia 2022
© navi.net.pl