Skip to content
navi.net.pl

navi.net.pl

  • Strona główna
  • Marketing
  • Reklama
  • Pozostałe
  • Lista artykułów
  • O nas
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Marketing
  • Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku
  • Marketing

Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku

23 września 2022

Istnieją firmy, które nie mają opracowanej dobrej strategii cold calling, co może prowadzić do słabych wyników i bardzo niskiego lub zerowego współczynnika konwersji. Aby tego uniknąć, poniżej przedstawiamy kroki, które należy podjąć, aby przeprowadzić dobrą kampanię:

Przed rozmową

Przed wykonaniem telefonu należy przeprowadzić pewną analizę, ponieważ osoba, która go odbierze, musi mieć poczucie, że nie jest tylko kolejnym klientem. Są to dane, które zespół powinien posiadać przed nawiązaniem kontaktu z daną osobą: imię i nazwisko, stanowisko lub pozycja, firma lub sektor, w którym pracuje, lokalizacja, zainteresowania lub hobby…, aby móc rozpocząć bliższą rozmowę.

Innym sposobem na zbliżenie się do klienta jest poczta elektroniczna. Napisanie maila z informacją, że ktoś do nich zadzwoni, jest sposobem na upewnienie się, że numer telefonu nie będzie nieznany, ale jest to także sposób na nawiązanie pierwszego kontaktu i uniknięcie natarczywości.

Przed wykonaniem telefonu warto, aby zespół poćwiczył możliwe scenariusze, aż będą brzmiały naturalnie, i aby w miarę możliwości uniknął śpiewnego tonu, który jest tak charakterystyczny dla telemarketerów i który powoduje tak wiele odrzuceń.

Podczas rozmowy

Podczas rozmowy telefonicznej należy się przedstawić i zwracać do odbiorcy po imieniu, aby sprzedaż brzmiała jak sprzedaż spersonalizowana, a nie masowa. Należy unikać pytań, które mogą doprowadzić do zakończenia rozmowy, np. czy dzwonisz w złym momencie. Ponadto kilka pierwszych sekund ma kluczowe znaczenie dla wzbudzenia zainteresowania potencjalnego klienta, więc postaraj się je jak najlepiej wykorzystać. Chcesz prowadzić własny biznes? W materialista.pl znajdziesz więcej przydatnych artykułów.

Podczas opracowywania rozmowy dobrze jest postępować zgodnie ze scenariuszem, ale może to być miecz obosieczny. Nie bój się wprowadzać urozmaiceń i zmian, jeśli to przybliży Cię do wzbudzenia zainteresowania i dokonania sprzedaży. Nie zapominaj też o słuchaniu rozmówcy, ponieważ jest on cennym źródłem informacji.

Po rozmowie

Kluczem do osiągnięcia konwersji może być wysłanie wiadomości e-mail ze szczegółami rozmowy lub ponowna rozmowa telefoniczna po upływie rozsądnego czasu. Najważniejsze, aby nie stracić kontaktu.

Interesujące jest również przeglądanie i ocena rozmowy po rozmowie, aby poprawić i uniknąć popełniania tych samych błędów. Im więcej narzędzi posiada sprzedawca, tym większe prawdopodobieństwo, że kolejne rozmowy zakończą się sukcesem.

Continue Reading

Poprzedni: Pozycjonowanie lokalne po prostu wyjaśnione przez ekspertów – SEOSEM24 opinie

Przeczytaj także

Copywriting. Czy pisanie tekstów pomoże zasilić domowy budżet?
  • Marketing

Copywriting. Czy pisanie tekstów pomoże zasilić domowy budżet?

8 kwietnia 2022
Jak zacząć prowadzić działania na Twoich Twitterze?
  • Marketing

Jak zacząć prowadzić działania na Twoich Twitterze?

6 kwietnia 2022
Rodzaje, statystyki popularności i zalety prowadzenia marketingu w mediach społecznościowych.
  • Marketing

Rodzaje, statystyki popularności i zalety prowadzenia marketingu w mediach społecznościowych.

5 kwietnia 2022
Co to jest social media marketing i jakie oferuje nam możliwości?
  • Marketing

Co to jest social media marketing i jakie oferuje nam możliwości?

4 kwietnia 2022
Business Model Canvas. Narzędzie do realizacji celów firmy
  • Marketing

Business Model Canvas. Narzędzie do realizacji celów firmy

21 marca 2022

Aktualności

Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku
  • Marketing

Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku

23 września 2022
Istnieją firmy, które nie mają opracowanej dobrej strategii cold calling, co może prowadzić do słabych wyników i bardzo niskiego lub zerowego współczynnika konwersji. Aby tego uniknąć, poniżej przedstawiamy kroki, które należy podjąć, aby przeprowadzić dobrą kampanię: Przed rozmową Przed...
Czytaj więcej
Pozycjonowanie lokalne po prostu wyjaśnione przez ekspertów – SEOSEM24 opinie

Pozycjonowanie lokalne po prostu wyjaśnione przez ekspertów – SEOSEM24 opinie

12 lipca 2022
Statuetki Inspirator Kariery 2022 rozdane – zobacz, kto wygrał w kategorii „Współpraca międzynarodowa – BIZNES”

Statuetki Inspirator Kariery 2022 rozdane – zobacz, kto wygrał w kategorii „Współpraca międzynarodowa – BIZNES”

12 lipca 2022
Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie

Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie

12 kwietnia 2022
Marketing treści: przewodnik po poprawie pozycjonowania witryny i zwiększeniu ruchu

Marketing treści: przewodnik po poprawie pozycjonowania witryny i zwiększeniu ruchu

11 kwietnia 2022

Polecamy

Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie
  • Reklama

Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie

12 kwietnia 2022
Marketing treści: przewodnik po poprawie pozycjonowania witryny i zwiększeniu ruchu
  • Reklama

Marketing treści: przewodnik po poprawie pozycjonowania witryny i zwiększeniu ruchu

11 kwietnia 2022

Nie przegap

Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku
  • Marketing

Jak prowadzić strategię marketingową cold calling – krok po kroku

23 września 2022
Pozycjonowanie lokalne po prostu wyjaśnione przez ekspertów – SEOSEM24 opinie
  • Pozostałe

Pozycjonowanie lokalne po prostu wyjaśnione przez ekspertów – SEOSEM24 opinie

12 lipca 2022
Statuetki Inspirator Kariery 2022 rozdane – zobacz, kto wygrał w kategorii „Współpraca międzynarodowa – BIZNES”
  • Pozostałe

Statuetki Inspirator Kariery 2022 rozdane – zobacz, kto wygrał w kategorii „Współpraca międzynarodowa – BIZNES”

12 lipca 2022
Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie
  • Reklama

Algorytm Google: zrozumienie, w jaki sposób Google indeksuje i nadaje priorytet Twojej witrynie

12 kwietnia 2022
© navi.net.pl